سفارش تبلیغ
صبا ویژن
» Today hit:0 » Yesterday hit:0 » All hit:4814
  • قدرت فکر
    » About Us » My logo
    قدرت فکر

    »» قدرت فکر »» date:89/1/17 «» 5:7 ع

    قدرت فکر

     

    آدمی با احساسات و افکار و عقاید و باورها و تصاویر ذهنی خود زندگی می کنند . برخی از این حالاتی که برشمردیم ، ممکن است کور و شال و افلیج و ناقص باشد . از آن گذشته ، انسان سرشار از رویاها ، امیدها و آرزوهایی است که هنوز به حقیقت نپیوسته است . هزاران نفر ناکام و ناموفق و بیمار می مانند چون هرگز نتوانسته اند به رویاها و آرمانها و آرزوها و طرحها و نقشه های خود برسند . این امیدها و آمال و سوداها و رویاهای مرده و خاکستر شده را می توان با شکلهای کور و چلاق و افلیج نشان داد که در انتطار بهبود ی و سلامتی خود هستند .

    آیا شما هم انتظار می کشید و منتظر معجزه ای هستید ؟ پس دست به کار شوید و از کسی توقع کمک نداشته باشید و بدانید اگر قدم اول را بردارید ، قدرت نهانی وجودتان به یاریتان خواهد آمد و کارها را روبراه خواهد کرد . خدا همه چیز را به شما داده است تا بتوانیم بخوبی از آن نیروی بیکران نهفته در ذاتتان استفاده کنید .

    قلمرو فکر را محدود نسازید و شکوفا شوید . دنیا پهناور است و نعمت های آن بیکران . پس در جا ننشینید و غصه نخورید و گله نکنید . ماه و خورشید و ستارگان و کراتی که شما را احاطه کرده اند ، در قلمرو قدرت شما قرار دارند ؛ اگر می خواهید معیار برداشت دیگری از جهان و کائنات داشته باشید ، بایستی سطح فکر خود را دگرگون سازید و خود را با قدرت شگرف جهان هماهنگ سازید .

    از هم اکنون به تفکر سازنده و مثبت بپردازید و باین ترتیب کوری و کری و فلج ذهنی خود را درمان کنید . بقول شکسپیر :

    " هر قدر که طرحهای ما ناجور و ناهماهنگ باشد ، باز الوهیتی وجود دارد که ما را به آرزوهایمان می رساند " .

    هرکس ، با هر مشکلی که پیش رو دارد می تواند راه حل آنها را بیابد . به این ترتیب که هر شب ، ( پیش از مرحله خواب رفتن بهتر است ) می توان کنج خلوت و آرامی پیدا کرد و دقایقی را به فکر و تأمل درباره مشکل خود اختصاص داد و مساله را آنطور که هست مورد ارزیابی قرار داد تا سرانجام برخوردهای ذهنی خود را از میان برداشت و شعور روشن و شعور تاریک و مالاً ضمیر باطن را هماهنگ ساخت و حقیقت نفسانی خویش را در مد نظر آورد و قدرت نفس را پیش رو مجسم کرد و دستورهای لازم را به ضمیر باطن سپرد و پس از آنکه تصمیم نهایی را گرفت و راه درست را انتخاب کرد ، به بستر رفت و خوابید . کمتر اتفاق می افتد که روز بعد نتوان پاسخ معضل خود را بدست آورد . بهرحال تنها قدرت اندیشه اوست . هنگامی که کسی به تفکر می پردازد ، قدرت باطنی خود را بکار می گیرد . اگر واقعاً قدرت دیگری را از لحاظ ذهنی مورد قبول قرار دهید و باصطلاح آن را به رسمیت بشناسید ، با این کار روحتان را دچار تفرقه و پراکندگی ساخته اید . چون در آن صورت است که دو ایده آل و دو فکر متضاد را به ذهن راه داده اید و همین باعث می شود با این دو عنصر جداگانه دقت شما را دچار تجزیه و تشتت سازد . هر کس بایستی داور اعمال خود گردد و با وقوف بر یک قدرت باطنی واحد ، هر نوع ترس را از خود دور کند طبیعی است اداره و خواستی که باین ترتیب آزاد می شود ، تحقق آمال را میسر می سازد .

    بخاطر داشته باشید که تلقینات دیگران و گفته های مردم و ترسها و تردیدها نیایستی بر شما هیچ تاثیری بگذارد . شرایط خارجی و القائات افراد نمی بایست علت و مسبب اعمال آنها شود چون اندیشه قادر است هر گفته ای را از زیر سیطره خود بگیرد و آن را مهار کند و یا از بین ببرد .

    اگر در باره دیگری چنین قضاوت کنید که او به شما بدی کرده یا اینکه باعث خشم شما شده نشانه آن است که به خود اجازه داده اید فکر منفی به سرتان راه یابد و این خطای شماست و نه خطای آن شخص . چون او مسلما مسئول اندیشه و طرز تفکر شما نیست و این امری است که به شخص خودتان مربوط می شود . بازهم فراموش نکنید که عشق به خوبیها زندگی با وحشت و هراس میانه ای ندارد .

    چند سال پیش در یک مجله معتبر علمی مقاله ای خواندم که شخصی بنام " فردریک آندروز " در آن نحوه معالجه فلج کامل دستها و پاهایش را چنین شرح داده بود . " پزشکان از همان طفولیت ، بیماری فلج مرا غیر قابل علاج تشخیص داده بودند و با اینکه قدرت راه رفتن نداشتم و روی چهار دست و پا حرکت می کردم ، با این حال از صمیم قلب معتقد بودم که روزی شفا خواهم یافت و قامتی راست و کشیده پیدا خواهم کرد . با این اندیشه شبها که به بستر می رفتم ، تا هنگام خواب چنین تلقین می کردم : من آدمی صحیح و سالم و تندرست و قوی خواهم شد .

    همچنین برای دیگران نیز آرزوی خیر و سعادت می کردم . روشن است که در آن دوران گرفتار یاس و درماندگی می شدم ، اما بهرترتیبی بود می کوشیدم تا افکار منفی را از خود دور سازم و به آنها امکان نشو و نما نمی دادم و خشم و ترس و حسادت و هر فکر سیاهی را از خود می راندم و سرانجام هنگامی به سلامت کامل رسیدم که توانستم بین خواست و اراده و سرشت عاطفی و هیجانی خود هماهنگی لازم را بوجود آورم و در پی آن تغییرات اساسی اتمی و مولکولی در بدن بیمار بوجود آمد و به نمونه های ذهنی تازه دست یافتم " .

    خود را به همانگونه که می خواهید باشید در آینه دل بنگرید یعنی : خوشبخت ، شاد ، سرحال و موفق و مثبت و سالم . این صفات را شایسته و برازنده خویش بدانید و هر فکر تردید آمیز و وسواس گونه و مالیخولیایی را از سر بدر کنید و باورهای نادرست را به ذهن راه ندهید . در آن صورت است که با آهن ربای ذهنی خود ، خوشبختی و آسایش و آرامش و تندرستی و نشاط را به سوی خود جذب خواهید کرد .

    اگر می خواهید هر غیر ممکنی را ممکن سازید این سه اصل را نصب العین خود قرار دهید :

    1.     این را بدانید که وجدان و شعور شما علت غائی و نهائی است .

    2.      قبول ایده سلامتی کامل و آن را به ذهن سپردن . باور کردن یعنی زندگی کردن با آن ایده و بدان حیات بخشیدن .

    3.      اعتقاد و ایمانی که در پی دو مرحله بالا بوجود می آید ، شخص را از کم و کیف احساس وجودش آگاه می سازد و در آن صورت است که روح و جسم از سلامت کامل برخوردار میشود .

     

     

    تقویت و تمرکز فکر

    دکتر ژوزف مورفی

    ترجمه : هوشیار – رزم آزما

     

     



    مهدی مهماندوست
    »» comments ()

    »» Posts Title  
    قدرت فکر